Taken Ouderlingen Taken Ouderlingen
5. Ouderlingen:

De ouderlingen hebben tot hun verantwoording het zorgdragen voor de gemeente als gemeenschap. Dit is een hele brede verantwoording. Naast het omzien naar elkaar binnen de gemeente is dit ook het mede verantwoording dragen voor de eredienst, de toerusting van de gemeente.
De ouderling-kerkrentmeesters hebben de verantwoordelijkheid  voor de vermogensrechtelijke aangelegenheden voor zover die niet vallen onder de diaconale gelden.

Het bezoekwerk in onze gemeente wordt verricht door gemeenteleden, bezoekmedewerkers, ouderlingen en de kerkelijk werker.
Het mooiste van omzien naar elkaar is het gewoon doen, het gewoon even contact zoeken met elkaar omdat je weet dat er mooie / lastige dingen of de stilte is. Er zijn de spontane ontmoetingen van gemeenteleden die zomaar even langskomen of even bij elkaar aan gaan. Daarnaast hebben bezoekmedewerkers een aantal vaste bezoekcontacten. De ouderling en kerkelijk werker bezoeken bij bijzondere gebeurtenissen vol vreugde of verdriet of om nader kennis te maken  en door te praten over wat raakt. De kerkelijk werker maakt deel uit van de taakgroep Pastoraat en bezoekt daar waar gewenst, daar waar nodig en om kennis te maken.

In de taakgroep Pastoraat worden bezoekmedewerkers toegerust.
De tijd dat het ziekenhuis of de huisarts doorgaf dat iemand ziek was ligt ver achter ons. Omdat wij wel graag mee willen leven met elkaar als gemeenteleden is het belangrijk dat dit aan ons doorgegeven wordt. Wij horen het graag als u bezoek op prijs stelt en komen graag. U of uw naasten kunnen dit altijd doorgeven aan de kerkelijk werker, kerkenraad of bezoekmedewerker.