zondag 13 november 2022 om 10.00 uur

Zondagse eredienst -- Dankdienst voor gewas en arbeid
Voorganger(s): Mw. M. Maris te Nisse
Tekst(en): (lector)Gen. 5: 21-29 a, OUDE vertaling NBG. en Joh. 20: 24 tot en met 31. Bijbel in gewone taal.
Ouderling(en): Mw. Nelly Dominicus en lector Mw. Ank Blaasse
Organist: Hr. Leonard Eversdijk

WELKOM: O.v.D.
INTOCHTSLIED: Lied 315: 1, 3.
GROET EN BEMOEDIGING
ZINGEN: Lied 218: alle verzen.
INLEIDING DANKDAG
ZINGEN: Lied 286:1, 2, 3.
BIDDEN
LEEFREGEL
ZINGEN: Wat zal de wereld mooi zijn op die dag. Pieter Lagendijk
Gemeente graag MEEZINGEN!!!!!
BIDDEN OM HULP VAN DE GEEST
KINDERNEVENDIENST: met Lied 288
BIJBEL LEZING: Genesis 5: 21-29 a, OUDE vertaling NBG.  Lector Ank Blaasse
Toen Henoch 65 jaar geleefd had, verwekte hij Methusalah. En Henoch wandelde met God, nadat hij Methusalah verwekt had, 300 jaar en hij verwekte zonen en dochters. Zo waren al de dagen van Henoch 365 jaar. En Henoch wandelde met God, en hij was niet meer, want God had hem opgenomen.  Toen Methusalah 187 jaar geleefd had, verwekte hij Lamech. En Methusalah leefde, nadat hij Lamech verwekt had, 782 jaar, en hij verwekte zonen en dochters. Zo waren al de dagen van Methusalah 969 jaar: en hij stierf. Toen Lamech 182 jaar geleefd had, verwekte hij een zoon, en gaf hem de naam Noach.
ZINGEN: Lied 245: 1, 2. We zingen morgenlied i.p.v. avondlied.
BIJBELLEZING: Johannes 20: 24 tot en met 31. Bijbel in gewone taal.
OVERDENKING

ZINGEN: Melodie Gezang 466 OUDE Liedboek, Lied van ds. Bronswijk.
1: Wij leven van verwondering en uit een diep vermoeden
dat in en om ons heen, een hand ons wil behoeden,
dat er een Hand is die ons draagt
dat er een Stem is die ons vraagt
dat God ons leidt ten goede.

2: Wij leven dwars door vragen heen met tere zekerheden
dat ondanks voor- en tegenspraak hier kwetsbaar wordt beleden
dat er een Hand is die ons draagt
dat er een Stem is die ons vraagt
dat God deelt in ons heden.

KINDEREN TERUG
COLLECTE
DANKEN EN BIDDEN
SLOTLIED: Lied 416: 1, 2.
WEGZENDING EN ZEGENWOORDEN met Amen door voorganger
En aansluitend Lied 513 : 4 door gemeente: God staat aan het begin.

Tekst Lied You tube voor luisteraars thuis.
1: Wat zal de wereld mooi zijn op die dag, als Jezus weer zal komen op de wolken, als al wat leeft, de natien de volken, zich voor hem zullen buigen vol ontzag.
2: Wat zal de wereld mooi zijn op die dag, als God zijn tent zal opslaan bij de mensen, als volken niet gescheiden meer door grenzen, zich zullen scharen onder Jezus vlag.
3: Wat zal de wereld mooi zijn op die dag, als heel de schepping zal gezuiverd wezen, als d’ aarde zal vernieuwd zijn en genezen, van al ons kwaad, van heel ons wangedrag.
4: Wat zal de wereld mooi zijn op die dag, als God zijn volk met heerlijkheid zal kronen, en in het nieuw Jeruzalem doet wonen, wat zal de wereld mooi zijn op die dag. + 5: z.o.z.
5: Wat zal de wereld mooi zijn op die dag, als God herstellen zal, wat wij verknoeiden, als rusten zullen alle zwaar vermoeiden, als tranen zijn verdwenen door een lach.

Beamer: Willem Blaasse
Kinderneendienst: Sylvia
Koster: Hans Pikaar

Diaconie collecte bestemd voor de Voedselbank