zondag 7 november 2021 om 10.00 uur

Zondagse eredienst
Voorganger(s): Mw. M. Maris te Nisse
Tekst(en): lec. uit Groot Nieuws bijbel Genesis 29: 14 b -31. en vg, Genesis 29: 14 b -31.
Ouderling(en): Mw. Nelly Dominicus en lector Mw. Conny Louwerse
Organist: Hr. Leonard Eversdijk

LITURGIE 2021- 7 November Lea en Rachal HHK
(ORGELMUZIEK EN OEFENEN Lied 1007)
WELKOM : O.v.D. (pas bij het 5e couplet gaan staan)
INTOCHTSLIED: Lied 217: alle verzen
GROET EN BEMOEDIGING
V: Zijn vrede is met u allen
A: Ook met u is de Heer
BIDDEN
ZINGEN : Lied 103: 3, 5, 9
BIDDEN om hulp en aanwezigheid van Heilige Geest
KINDERNEVENDIENST
1e BIJBELLEZING: LECTOR groot nieuws bijbel
We lezen vanmorgen uit Genesis 29: 14 b -31.
Jacob was een volle maand bij Laban in huis toen deze tegen hem zei: “Het is niet nodig dat je voor niets bij mij werkt, alleen omdat je familie van mij bent. Zeg me maar wat je loon moet zijn.” Nu had Laban twee dochters; de oudste heette Lea, de jongste Rachel. Lea’s ogen hadden geen glans, maar Rachel  was mooi en aantrekkelijk. Jacob was verliefd op Rachel, daarom zei hij tegen Laban: “Ik zal zeven jaar voor u werken om Rachel, uw jongste dochter. ” Laban antwoordde: “Ik kan haar beter aan jou geven dan aan een ander. Je kunt dus blijven.” Zo werkte Jacob zeven jaar om Rachel, maar voor zijn gevoel waren het maar een paar dagen, zoveel hield hij van haar.
Toen zei Jacob tegen Laban: “De termijn is om. Geef me nu mijn vrouw, ik wil met haar slapen.” Laban nodigde alle inwoners van de stad uit en gaf een feest. Toen de avond was gevallen bracht hij zijn dochter Lea bij Jacob, en Jacob sliep met haar. Ook gaf Laban haar een van de slavinnen mee, Zilpa. ’s Morgens ontdekte Jacob dat het Lea was met wie hij had geslapen. “Hoe hebt u mij dit kunnen aandoen!” wierp hij Laban voor. Ik heb toch om Rachel bij u gewerkt? Waarom hebt u mij zo bedrogen!” Laban antwoordde: “Het is hier niet de gewoonte om de jongste voor de oudste uit te huwelijken. Wacht daarom tot de bruiloftsweek met de een voorbij is, dan krijg je ook ander, op voorwaarde dat je nog eens zeven jaar voor me werkt.”
Jacob stemde toe en wachtte tot de week om was; daarna gaf Laban hem zijn dochter Rachel tot vrouw. Ook gaf Laban haar een van zijn slavinnen mee, Bilha. Toen sliep Jacob ook met Rachel, en van Rachel hield hij echt, meer dan van Lea. En hij werkte nog eens zeven jaar bij Laban.
ZINGEN: Lied 942: 1, 2, 3.
2e BIJBELLEZING: fragmenten uit Genesis 29 en 30.
ZINGEN; Lied 800: 1, 2, 3.
OVERDENKING
ORGELSPEL EN ZINGEN : Lied 1007, alle verzen. ( afgewisseld met de zanggroep. ) Laatste couplet 2 maal: 1e keer door koor en 2e keer door allen
KINDEREN TERUG
DANKEN EN BIDDEN met stilte, met aan het einde luisteren naar het Onze Vader.
SLOTLIED: Lied 791: 1, 2, 3, 6.
UITZENDING EN ZEGENWOORDEN en gezongen Amen.
INZAMELING VAN DE GAVEN

Diaconie collecte bestemd voor KerkInAktie Najaarszending
Bestemd voor het Zeeuwse ZWO project “Delta voor Indonesië”. STERKE VROUWEN OPLEIDEN – PAPOEA (Z) en OPVANG VAN STRAATKINDEREN OP JAVA.
Zie ook de publicatie in "Op Weg" nr.7

Bank rek.nr. NL27 ABNA 0488 538 149 t.n.v. Diaconie Pg 's-Heer Hendrikskinderen

Kerkvoogdij collecte bestemd voor de Erediensten
Bank rek.nr. NL98 RABO 032 0536 440 t.n.v. Protestantse Gemeente 's Heer Hendrikskinderen