Taken Kerkrentmeesters Taken Kerkrentmeesters
6. Kerkrentmeesters:
De taakgroep kerkrentmeesters heeft een breed palet aan verantwoordelijkheden, waaronder het beheer van gebouwen en grond, de verantwoordelijkheid voor betaalde en vrijwillige werkers in de kerk en het financieel beheer van de gemeente.

Groot onderhoud kerkgebouw
Omdat het kerkgebouw een monument is, wordt ieder jaar een inspectie uitgevoerd. Deze inspectie wordt verricht door de Monumentenwacht Zeeland. Zij maken van hun bevindingen een inspectierapport. Dit inspectierapport is het uitgangspunt voor te nemen onderhoudsmaatregelen.
Om de kerk als organisatie met betaalde mensen en met gebouwen in beheer te kunnen laten bestaan is er geld nodig. Een kerntaak van de taakgroep kerkrentmeesters is dan ook geldwerving en financieel beheer. Zij stellen in overleg met de kerkenraad de begroting, balans en jaarrekening op. Daarnaast is er in samenwerking met vrijwilligers de actie Kerkbalans en verzorgen zij de Paas, Dankdag en Eindejaarscollecte.
Daarnaast zijn kerkrentmeesters - in overleg met de kerkenraad - verantwoordelijk voor het samenstellen van het collecterooster. Ook zorgen zij dat het rooster voor organisten, beamer bediening en kosterschap opgesteld worden. De taakgroep is aanspreekpunt voor het onderhoud van de bijbelse tuin. Ook het beheren en bijhouden van het doopboek, belijdenisboek en het archief van de gemeente valt onder hun takenpakket.

Introductie Mw. Mathilde Meulensteen als Kerkelijk Werker in onze gemeente